onsdag 8 juni 2016

luften fylls av syrendoft & vemodet fyller mig.


onsdagstankar 

☾ 

det är fint att leva i vardagen men svårt att ändå inte leva lite extra för veckosluten. men jag försöker. i veckan drömmer jag om det lilla sommarhemmet, köper sittdynor med smaragdgrönt mönster till terass-stolarna och ett ljus som skall bära doft av "ocean". kollar på turkosblåa mattor och fantiserar om en hängstol inomhus. drömmer drömmer. glömmer. hur det känns och kändes men det kommer alltid tillbaka ändå. i trädgården där hemma blommar pionerna och mina naglar bär samma starka rosa färg som deras kronblad. ibland drabbas jag av känslan av alltings betydelselöshet. hopplöshet. andra gånger betyder allting så mycket. jag svämmar över av känslor tankar stormen inombords vänder om på hela mig. existerar lite extra på gott och ont. 

de skrivna orden är alltid lättare för de känns mer sanna. men bokstäverna blir inte alltid raka, tvärtom, jag skriver i zick-zack och min handstil känns som någon annans. men jag tror det är bra. det måste få vara så nu. jag orkar inte försöka så mycket & om & om igen. syrenen tar sina sista andetag. fyller mig med vemod och längtan. jag har inte doppat mig i havet i år och jag drömmer om varmare kvällar. 




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar