tisdag 31 maj 2016

och jag minns, allt som är vackert. du minns, bara det andra.

trettioförsta. maj. 
för precis ett år sedan, ett maj tvåtusenfemton, skrev jag såhär:

och just precis nu
samlar jag guldstunderna i byxfickan, plockar upp dem i handen och gömmer dem i ena hjärtkammaren
känner jag oftare lugn än oro
kan jag inte få nog av sköna tunna fladdriga byxor
handlar jag hem ananas och vattenmelon flera gånger i veckan
slår en ljuv sommardoft emot mig varje gång jag kliver in i mitt rum
doppar jag fötterna så fort jag ser havet
kan jag inte sluta ögonen för jag vill bara se se se, allting
slår det mig att det är ju nu det börjar, den är här nu, sommaren.

jag tänker att mycket är lika nu, lika som då. inte lika lugn och allting är inte under kontroll men tänker att jag kanske har stannat på en annan plats i det som är livets berg-och-dalbana. 
imorgon juni. j-u-n-i som i födelsedagar vildblommor klistermärken ovanför knäna flera moleskine-anteckningar och picknickar mycket hav flera dopp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar