lördag 30 september 2017

it's all too much and not enough at the same time.


Löven faller. Det är en rå måndagsmorgon och jag glömmer kappan hemma. Några i min klass sitter med dunjacka på i föreläsningssalen. Varför har ni jacka på inomhus? Det är bara september.

En person frågar mig var kopieringsmaskinen ligger, en annan var en kan få kaffe och om jag tycker det är bra? Bakom dörren där svarar jag, en cappuccino kostar 40 cent. Det smakar kaffemaskins-kaffe. Hejdå.

Klockan aderton en onsdag är det tjugotre grader ute igen och jag ger upp min höstlängtan. Den kommer väl när den kommer, hösten. Ljummen luft och samtidigt ett täcke röda löv på marken. En annan sorts höst. 

Vi ordnar en lagom stökig inflyttningsfest i vår lägenhet. Under kvällen har någon hällt ut vitaminerna i mitt skåp på jakt efter helt andra substanser. Jag går och lägger mig innan de sista gästerna har försvunnit. Dom andra röker inomhus trots att det är strängt förbjudet och rökmolnen letar sig ända upp till tredje våningen. Tänker att han hade en så mjuk kind. Jag undrar om han har ett mjukt hjärta.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar