söndag 19 mars 2017

but the wind was full of spring.


Ligger i min säng och andas ut. Har haft två långa veckor med varsin tentamen och väldigt lite tid för de där klara tankarna där emellan. Det går ett tag men sen. Måste rensa, måste tänka. Vara själv, gå igenom, sortera, slänga bort allting som blir över. Vila ögonen från intrycken som flimrat förbi genom veckan.

Att få vakna upp till det här återvändande solskenet har varit helande. Ibland har jag fått en energikick och vattnat alla växterna / möblerat om / skrivit någon rad. I veckan vill jag: köpa hem ranunkel och placera ut i lägenheten, möblera färdigt. Tvätta golv kanske?

Varje morgon vill jag bära kavaj men utanför är det ännu kallt trots en och annan vårvind. Staden är full av damm, människorna fyllda med förhoppning. Lyssnar på haloo helsinki! när jag går hem, orden är så äkta,
 
Tahdot irti, pyörästä, 
Joka pyörii muttei matkaas enää edistä 
Juokset maaliin, maalista, 
Muttet enää aikaan saa mitään kaunista
Joku voimas vei, vaik sä huusit ei
Tää on hulluuden highway
Avaat silmäsi ja hengität
Kyllä huomenna sä ymmärrät
Vielä elossa oot!
 
Kära vår, i år ska du fan inte knäcka mig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar