torsdag 17 mars 2016

allt jag någonsin får. dessa ögonblick.


( jag har saknat en plats. mitt egna ställe. fotografierna och ordkaoset. att dokumentera. vardagsflykten och förvirringen. )

rör mig mellan havet och teglen och skogen. jag trivs på alla platserna oftast förutom då jag inte vet vart jag skall ta vägen och vantrivs överallt. men mest är skogen omfamnande. havet äkta. staden. staden är vacker då solen ger den färg. och staden. den är vacker för den är färgad av minnen.

plusgraderna har hälsat på. kaoshösten är så långt borta nu och just nu fyller vårtrasslet upp hela mig. ett ganska varmt och mjukt trassel, inte jobbigt på det där hänsynslösa sättet som hösten var. hittar små borttappade meningar från då. och allt jag gick och tänkte på var att jag måste klara mig till våren.
✿ 
gatorna är mörka nu. lyktskenen dämpade, smutsigt gula. passerar puben i gathörnet, den jag går förbi varje himla dag. är så trött men glad för jag har skrivit färdigt min tentamen och det går egentligen inte att vara ute i jeansjacka mera men min har ett fluffigt skinnfoder och musiken från hörlurarna gör kroppen mjuk och varm så jag klarar mig ändå. lyssnar på snake eyes på hög volym och tänker att vi ska ju se mumford and sons i vår. tänk det ska vi.

allt jag någonsin får är dessa små stunder. och jag försöker bäst jag kan. sätta ihop tänja göra dem längre få dem att gå ihop likna något som utgör en helhet någonting alls. de är många nu. vissa nedskrivna i diverse häften anteckningsböcker dokument blogginlägg då och då. de flesta instuckna någonstans mellan hjärtat och bröstkorgen, som en anslagstavla med små viktiga kom-ihåg-ögonblick. stunder som faktiskt har känts i hjärtat på riktigt.

ögonblicken. som små fina polaroidkort som saknar album och märkning. sparar dem i en låda där de får skramla runt och tas upp för granskning emellanåt. det fattas bitar överallt. det bildas så många luckor. allt jag någonsin får. dessa ögonblick.
du kommer aldrig bort fören du bokar den där helvetes flygbiljetten och låter saker vara. låter allting vara. du går inte under ändå.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar